Husk reiseforsikring på ferien som dekker dine behov

Sommeren er her og det er på tide å planlegge ferien. Har du husket reiseforsikring? Og dekker den det du og familien har behov for?

23-06-10

Gouda testvinner for de aktivt reisende

Nettopp nå er nordmenn fullt i gang med å planlegge årets sommerferie, og det er nok av ting å ta stilling til. Skal man kjøre, ta tog eller fly til reisemålet? Bo på hotell, feriehus eller campe? Hva skal med i koffertene?

Og har du tenkt til å være ekstra aktiv eller eventyrlysten denne ferien? Kanskje du planlegger å klatre, dykke, drive med luftsport som fallskjerm eller paragliding? Da er det viktig å ha forsikring som dekker dette også.

Gouda ble nettopp kåret som testvinner av magasinet UTE, da de testet syv reiseforsikringer, for eventyrere. De skriver at ”Gouda utmerker seg ved å være spesialisert på aktive ferier. Vilkårene er enkle og unntakene er få. De er alene om å inkludere aktiviteter som luftsport og motorsport, og selv med deres standardforsikring er du forsikret på kommersielle eller private ekspedisjoner over hele verden”.

Ikke få ødelagt ferien

Å reise uten en reiseforsikring er å gamble med egen økonomi og trygghet. Uten forsikring kan ferien fort bli meget kostbar og ikke minst en negativ opplevelse eller i verste fall ødelagt. Med en forsikring er hjelpen kun en telefonsamtale unna.

”Vi ser hvert år aktivt reisende som har fått høydesyke, dykkersyke eller gjort andre ekstremaktiviteter som trenger assistanse, og da er det trygt å vite at en er sikret uansett aktivitet”, sier skadesjef Calle Hirsch fra Gouda.

Han tilføyer at de hyppigste skadene i løpet av ferien, er de som blir rammet av infeksjoner og småskader, men uansett hva som skjer, er det viktig å få rask hjelp, så problemet kan minskes og familien kan nyte resten av ferien”.

Hva med askeskyen?

Den islandske askeskyen i våres ga mange reisende store problemer. Derfor frykter noen å ende i samme situasjon, dersom vulkanen rører på seg igjen i løpet av sommeren.

Men som eneste forsikringsselskap, vil Gouda inntil videre, fremdeles dekke påløpte utgifter for dem som ikke får benyttet hjemreisen pga innstilte fly. Dekningen for forsinkelse som trer inn, vil gjelde de som ikke klarer å komme seg hjem og som ikke får dekket nødvendige merutgifter til hotell og mat av flyselskap eller reisearrangør. Gouda vil også alternativt kunne fortsette å dekke kostnader til transport / bilutleie i henhold til de samme summene under forsinkelsesdekningen.

Pressekontakter:

Salgs- og markedssjef Eva Hagby Tel. 24 14 45 73, mobil 928 49 713 eva@gouda.no

Skadesjef Carl Fredrik Hirsch Tel. 24 14 45 75, mobil 916 84 346 cah@gouda.no

Om gouda Reiseforsikring

Spesialist på reiseforsikring

Gouda Reiseforsikring er et av Norges to spesialistselskap innen reiseforsikring. Selskapet er et datterselskap av De Goudse i Nederland, som har levert forsikringer helt siden 1924 og reiseforsikringer siden 1952.

Gouda sitt hovedkontor ligger i København, mens kontoret i Oslo ble opprettet i 2002. Vi har de senere år, sammen med våre søsterselskap i Danmark og Sverige, oppnådd en betydelig posisjon i det nordiske markedet for reiseforsikring, og har store ambisjoner for større vekst i Norge.

Hjelpen er alltid i nærheten

På Goudas døgnbemannede alarmsentral sitter medarbeidere klare til å yte kundene kompetent og personlig service, uansett hvor i verden det er bruk for hjelp. Vårt ekspertteam av assistansekoordinatorer, leger og krisepsykologer står alltid parat om uhellet eller en kritisk situasjon skulle oppstå.

Vårt mål er å gi kundene 100% sikkerhet over hele verden, året rundt og døgnet rundt.

Vi hjelper reisende på ferie og på arbeid

Gouda Reiseforsikring tilbyr et bredt spekter av kvalitetsprodukter til privat og bedriftskunder, samt utestasjonerte. Sammen med reisebyråer, studentorganisasjoner, forsikringsagenter og forsikringsmeglere, tilbyr vi spesialtilpassede forsikringer og rådgiving etter behov. Og som det eneste forsikringsselskap i Norge er alle risikoaktiviteter inkludert i våre premier.

Gouda Reiseforsikring – Sikkerhet ut over alle grenser.