Ønsker du å klage på noe?

For å forbedre oss og ha de mest fornøyde kundene, behøver vi å høre fra deg når du er misfornøyd. Vi gjør alltid vårt ytterste for å løse saken din effektivt og rettferdig. 

1 Snakk med en av våre medarbeidere

Snakk først med en av våre medarbeidere. De kan ofte hjelpe deg med en løsning direkte.  Kanskje det hele skyldes en misforståelse eller at vi har gjort en feil i en travel hverdag? Gi oss en sjanse til å gjøre det bra igjen. Ta kontakt med oss ved å ringe 24 14 45 70.
 
Mye kan løses med en prat. Ring oss på +47 24144570, så hjelper vi deg gjerne.
Icon-tip

2. Ta kontakt med Kundeombudet

Blir dere ikke enige kan du kontakte kundeombudet, som er Gouda/Gjensidiges interne klageorgan. Kundeombudet gir deg en ny start og ser saken fra ditt ståsted. Behandlingstiden er fra to til fire uker, og behandlingen er kostnadsfri.

Du kan kontakte kundeombudet via e-post kundeombudet@gjensidige.no 

3. Klag til eksterne klageorganer

Klag til Finansklagenemda
Er du ikke fornøyd etter at Kundeombudet har behandlet klagen din, kan du klage til Finansklagenemda. Dette er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap.
Send klage til Finansklagenemnda

Klager på naturskadeoppgjør
Har du har fått avslag eller et avkortet erstatningsoppgjør, kan du klage på beslutningen til Ankenemnda for Statens naturskadefond.
Gå til Ankenemnda i Statens naturskadefond

4. EU-kommisjonens klageportal

Du kan også klage til EU-kommisjonens nettbaserte klageportal (ODR). Det er særlig relevant hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land. I skjemaet blir du bedt om å fylle inn Gjensidiges e-postadresse, bruk da kundeombudet@gjensidige.no.

Gå til EU-kommisjonens klageportal