Goudas Fordelspakke for bedriftskunder

Her finner du informasjon om alle tilbudene i Fordelspakken.

Smart Delay

Hva er Smart Delay?
Flere og flere foretar et økende antall flyreiser, og som et resultat av dette øker sjansen for forsinkelser. Hvis dette skulle skje med deg, vil Smart Delay gjøre ventetiden enklere.

Smart Delay er en tjeneste som omfatter tilgang til lounger på reiser ved forsinket fly på mer enn en time. Du vil få gratis tilgang til angitte flyplasslounger over hele verden, hvor du kan slappe av i komfort mens du venter på flyet ditt. Du og ditt reisefølge kan nyte et rolig og komfortabelt sted å slappe av, uansett om du er på ferie eller på tjenestereise.

De fleste loungene tilbyr:

  • Gratis snacks og forfriskninger
  • Gratis aviser og magasiner
  • Gratis Wifi og ladestasjoner
  • Konferanse- og jobbfasiliteter

Hvem kan bruke denne tjenesten?
Tilgangen til flyplasslounger er tilgjengelig for bedriftskunder med Goudas Business FLEX Reiseforsikring, og som har kjøpt Goudas Fordelspakke for alle ansatte, gjeldende til 31/12- 2021.
Ved forsinkelser på mer enn 60 minutter, er tjenesten tilgjengelig for deg og en ekstra passasjer i samme reisefølge, så en kollega eller en venn kan bli med deg, så lenge du også har registrert denne personen i systemet.

Hvordan fungerer det?
Gjelder for alle dine registrerte flyreiser du tar i løpet av 2020/2021. Registrering av fly må være gjort før flyets planlagte avreise.
Du må registrere alle flighter og returflighter separat. Gouda anbefaler å etablere en rutine med å registrere dine flighter hos Smart Delay rett etter du har booket en reise. Etter en flight registrering, vil du få tilsendt en bekreftelsesmail for å bekrefte registreringen.  
Når flyet ditt er forsinket med 60 minutter eller mer, vil du automatisk motta en e-post med informasjon om din loungetilgang.

Link til Smart Delay hvor du skal registrere dine flighter, sendes ut fra arbeidsgiver eller mottas ved henvendelse til bedrift@gouda.no .

Ønskes ytterligere informasjon om tjenesten, oversikt over lounger og hvordan registrere en flight, les mer på smartdelay.no

Tjenestene leveres av Collinson Group.

AirHelp

Hva er AirHelp?
AirHelp er et selskap som spesialiserer seg på å gi deg kompensasjonen du har juridisk rett til, hvis flyet ditt er forsinket.
Du kan kreve kompensasjon for et forsinket fly i henhold til Flykompensasjonsforskriften EC 261/2004. Hvis flyet ditt er forsinket mer enn 3 timer, kan kompensasjon utgjøre opp til €600.
Dette beløpet er underlagt AirHelps service avgift.

Hvem kan bruke denne tjenesten?
Tjenesten fra AirHelp er tilgjengelig for bedriftskunder med Goudas Business FLEX Reiseforsikring, og som har kjøpt Goudas Fordelspakke for alle ansatte, gjeldende til 31/12- 2021.

Gjelder alle forhåndsregistrerte fighter med avreise i 2020/2021, der flightene er registrert hos Smart Delay, som er linket opp mot AirHelp.

Hvordan fungerer det?
Gjelder for alle dine registrerte flyreiser du tar i løpet av 2020/2021. Registrering av fly må være gjort før flyets planlagte avreise.

Du må registrere alle flighter og returflighter separat. Gouda anbefaler å etablere en rutine med å registrere dine flighter hos Smart Delay rett etter du har booket en reise. Etter en flight registrering, vil du få tilsendt en bekreftelsesmail for å bekrefte registreringen.

AirHelp har den mest pålitelige samlingen av informasjon om flyvninger i verden, og det er denne informasjonen som blir brukt til å sjekke om du er berettiget til kompensasjon.

AirHelp vil kontakte deg om du er berettiget til kompensasjon, men du har også selv mulighet til å sjekke her: airhelp.com

Tjenestene leveres av Collinson Group.

ID-Tyverisikring

Gouda hjelper deg hvis din identitet blir misbrukt

Dessverre opplever flere og flere, at deres personlige opplysninger og identitet blir misbrukt. Enten ved at man mottar regninger for kjøp man ikke har foretatt, eller ved at ens digitale identitet blir misbrukt på sosiale medier i form av eksempelvis falske profiler og uønsket spredning av bilder.
Gouda ID hjelper deg hvis dette skulle skje deg. Både om du opplever økonomisk misbruk, og dersom din digitale identitet blir misbrukt på sosiale medier.

Hva menes med identitetstyveri?

  • Med identitetstyveri menes situasjoner der en tredjemann, uten sikredes samtykke, benytter seg av sikredes identifikasjonsbevis med den hensikt å begå svindel eller kriminell handling. Det kan for eksempel være å åpne en bankkonto, søke om kredittkort, lån eller registrere telefonabonnement i sikredes navn
  • Enhver handling, eller flere gjentatte sammenhengende handlinger, som oppstår som følge av et identitetstyveri er å betrakte som én identitetstyverihendelse
  • Med identifikasjonsbevis forstås enhver legitimasjon som er egnet til å identifisere sikrede, for eksempel pass, bankkort, sertifikat, personnumre, login-koder, digital signatur, pin-koder etc.

Hva dekker ID-tyverisikring?

  • Identitetstyveri som er oppstått og dokumentert i forsikringstiden
  • Gjelder i hele verden i egenskap av privatperson
  • Tilgang til telefonassistanse 24 timer i døgnet for å forebygge og begrense skadeomfanget av identitetstyveri
  • Utgifter til juridisk assistanse med inntil kr 100.000 pr identitetstyverihendelse, som faller inn under definisjonen av identitetstyveri

Tjenesten leveres av cxLoyalty. Flere detaljer finnes i det fullstendige vilkårssettet.

Web-Cleanup

Web Cleanup er en tjeneste hvor cxLoyalty hjelper deg med å fjerne uønsket og krenkende innhold fra nettet som er publisert uten ditt samtykke. cxLoyalty hjelper deg også med å lukke falske profiler som er opprettet i ditt navn. Det er en forutsetning at innholdet er i strid med gjeldende retningslinjer for de aktuelle nettstedene, og/eller at det er av en karakter som er i strid med gjeldende norsk lov.


Eksempler på hva cxLoyalty kan hjelpe til med å rydde opp i:

  • Uønskede og /eller krenkende bilder og videoer
  • Krenkende kommentarer og trusler
  • Mobbing og annet sjikanerende materiale
  • Personlig informasjon
  • Falske profiler på sosiale nettverk
  • Ta tilbake kontroll over hackede brukerkontoer og epostkontoer

Slik fungerer tjenesten

Du får til tilgang til forebyggende rådgivning og assistanse med å fjerne uønsket materiale på nettet. Når det er hensiktsmessig vil du få tilbud om å la cxLoyalty ivareta slette prosessen.

Forebyggende rådgivning

Du får tilgang til forebyggende rådgivning om nettvett, samt veiledning angående uønsket materiale som du selv har publisert på nettet.

Forebyggende rådgivning inneholder:

  • Råd og veiledning om nettvett.
  • Råd og veiledning om barn og nettbruk.
  • Råd og informasjon om sikkerhetsinnstillinger og brukervilkår på kjente nettsider.
  • Informasjon om hvilke regler og rettigheter som gjelder for materiale som deles på nettet.
  • Veiledning i hvordan egne profiler (og tilhørende bilder, tekst, videoer) kan slettes eller skjules.

Tjenesten leveres av cxLoyalty. Flere detaljer finnes i det fullstendige vilkårssettet.

Online lege

Nyhet: Ta med deg lege når du er i utlandet

Nå kan du som har reiseforsikring i Gouda få rask tilgang til norsktalende legehjelp via appen Eyr!

Ved å ta legetimen over mobilen kan du snakke med legen på norsk, når og hvor det måtte passe deg når du er utenlands - uten å måtte besøke et legekontor og uten å betale egenandel.

For videre informasjon om hvordan man benytter tjenesten, klikk her.

Rabatt for barn

15 % rabatt på Helårs- eller Studentforsikring

For barn som har fylt 21 år eller har flyttet hjemmefra tilbyr vi 15 % rabatt på Helårsforsikring eller Studentforsikring det første året.

Barnet må ha vært omfattet av foreldrenes Business FLEX Reiseforsikring i Gouda for å få rabatten.

For å benytte tilbudet, send e-post til bedrift@gouda.no å oppgi koden BINO.