Goudas Fordelspakke for bedriftskunder

Her finner du informasjon om alle tilbudene i Fordelspakken. 

SmartDelay+

Hva er SmartDelay+?
Etter lang tid med Koronapandemi, er det endelig mulig å reise igjen og flytrafikken har tatt seg kraftig opp. Med flere flyavganger og passasjerer, øker også risikoen for større forsinkelser.  Hvis dette skulle skje med deg, vil SmartDelay+ gjøre ventetiden din langt enklere og mer behagelig.

SmartDelay+ er en tjeneste som omfatter tilgang til lounger på reiser ved forsinket fly på mer enn 60 minutter. Du vil få fri tilgang til angitte flyplasslounger over hele verden. Her kan du trekke deg tilbake mens du venter på din flyavgang. Du og ditt reisefølge, på inntil fire personer, kan nyte et rolig og komfortabelt sted å slappe av, i tillegg til å nyte litt mat og drikke, uansett om du er på ferie eller på tjenestereise.

Har ikke flyplassen lounge eller loungen er full, får du/dere 40 Euro pr person i kompensasjon.
Gjelder alle forhåndsregistrerte flighter med avreise i 2024. Flightene må registreres hos SmartDelay senest to timer før avreise.

De fleste loungene tilbyr:

  • Gratis snacks og forfriskninger
  • Gratis aviser og magasiner
  • Gratis Wifi og ladestasjoner
  • Konferanse- og jobbfasiliteter

Hvem kan bruke denne tjenesten?
Tilgangen til flyplasslounger er tilgjengelig for bedriftskunder med Goudas Business FLEX Reiseforsikring, og som har kjøpt Goudas Fordelspakke for alle ansatte, gjeldende til 31/12- 2024.
Ved forsinkelser på mer enn 60 minutter, er tjenesten tilgjengelig for deg og inntil fire medpassasjerer i samme reisefølge, så lenge du også har registrert disse personene i systemet.

Hvordan fungerer det?
SmartDelay+ gjelder for alle dine registrerte flyreiser du tar i løpet av 2024. Registrering av fly må være gjort minimum 2 timer før flyets planlagte avreise.
Du må registrere alle flighter og returflighter separat. Gouda anbefaler å etablere en rutine med å registrere dine flighter hos SmartDelay rett etter du har booket en reise. Etter at en flight er registrert, vil du motta en e-post med bekreftelse på din registrering.  
Når flyet ditt er forsinket med 60 minutter eller mer, vil du automatisk motta en e-post med informasjon om din loungetilgang.

Forsinkelsen må bli offisielt kunngjort av flyselskapet og rapportert til Collinson Group`s flydataleverandør.

Link til SmartDelay for registrering av dine flighter finner du her:
http://norsk.smartdelay.com/GOUDA.
Passord for innlogging sendes ut fra arbeidsgiver eller mottas ved henvendelse til oss.

Ønskes ytterligere informasjon om tjenesten, oversikt over lounger og hvordan registrere en flight, les mer på smartdelay.no

Tjenestene leveres av Collinson Group.

AirHelp

Hva er AirHelp?
AirHelp er et selskap som spesialiserer seg på å gi deg kompensasjonen du har juridisk krav på, hvis flyet ditt er forsinket.
Du kan kreve kompensasjon for et forsinket fly i henhold til Flykompensasjonsforskriften EC 261/2004. Hvis flyet ditt er forsinket mer enn 3 timer, kan kompensasjon utgjøre opp til €600.
Dette beløpet er underlagt AirHelps serviceavgift.

Hvem kan bruke denne tjenesten?
Tjenesten fra AirHelp er tilgjengelig for bedriftskunder med Goudas Business FLEX Reiseforsikring, og som har kjøpt Goudas Fordelspakke for alle ansatte, gjeldende til 31/12- 2024.

Gjelder alle forhåndsregistrerte fighter med avreise i 2024, der flightene er registrert hos Smart Delay, som er linket opp mot AirHelp.

Hvordan fungerer det?
Gjelder for alle dine registrerte flyreiser du tar i løpet av 2024. Registrering av fly må være gjort senest to timer før flyets planlagte avreise.

Du må registrere alle flighter og returflighter separat. Gouda anbefaler å etablere en rutine med å registrere dine flighter hos Smart Delay rett etter du har booket en reise. Etter en flight er registrert, vil du få tilsendt en bekreftelsesmail for å bekrefte registreringen.

AirHelp har den mest pålitelige samlingen av informasjon om flyvninger i verden, og det er denne informasjonen som blir brukt til å sjekke om du er berettiget til kompensasjon.

AirHelp vil kontakte deg om du er berettiget til kompensasjon, men du har også selv mulighet til å sjekke her: airhelp.com

Tjenestene leveres av Collinson Group.

ID-Tyverisikring

Gouda hjelper deg hvis din identitet blir misbrukt

Dessverre opplever flere og flere, at deres personlige opplysninger og identitet blir misbrukt. Enten ved at man mottar regninger for kjøp man ikke har foretatt, eller ved at ens digitale identitet blir misbrukt på sosiale medier i form av eksempelvis falske profiler og uønsket spredning av bilder.
Gouda ID-sikring hjelper deg hvis dette skulle skje deg. Både om du opplever økonomisk misbruk, og dersom din digitale identitet blir misbrukt på sosiale medier.

Hva menes med identitetstyveri?

  • Med identitetstyveri menes situasjoner der en tredjemann, uten sikredes samtykke, benytter seg av sikredes identifikasjonsbevis med den hensikt å begå svindel eller kriminell handling. Det kan for eksempel være å åpne en bankkonto, søke om kredittkort, lån eller registrere telefonabonnement i sikredes navn
  • Enhver handling, eller flere gjentatte sammenhengende handlinger, som oppstår som følge av et identitetstyveri er å betrakte som én identitetstyverihendelse
  • Med identifikasjonsbevis forstås enhver legitimasjon som er egnet til å identifisere sikrede, for eksempel pass, bankkort, sertifikat, personnumre, login-koder, digital signatur, pin-koder etc.

Hva dekker ID-tyverisikring?

  • Identitetstyveri som er oppstått og dokumentert i forsikringstiden
  • Gjelder i hele verden i egenskap av privatperson
  • Tilgang til telefonassistanse 24 timer i døgnet for å forebygge og begrense skadeomfanget av identitetstyveri

Tjenesten leveres av Tenerity. Flere detaljer finnes i det fullstendige vilkårssettet.

Web Cleanup

Web Cleanup er en tjeneste hvor Tenerity hjelper deg med å fjerne uønsket og krenkende innhold fra nettet som er publisert uten ditt samtykke. Tenerity hjelper deg også med å lukke falske profiler som er opprettet i ditt navn. Det er en forutsetning at innholdet er i strid med gjeldende retningslinjer for de aktuelle nettstedene, og/eller at det er av en karakter som er i strid med gjeldende norsk lov.

Eksempler på hva Tenerity kan hjelpe til med å rydde opp i:

  • Uønskede og /eller krenkende bilder og videoer
  • Krenkende kommentarer og trusler
  • Mobbing og annet sjikanerende materiale
  • Personlig informasjon
  • Falske profiler på sosiale nettverk
  • Ta tilbake kontroll over hackede brukerkontoer og epostkontoer

Slik fungerer tjenesten

Du får til tilgang til forebyggende rådgivning og assistanse med å fjerne uønsket materiale på nettet. Når det er hensiktsmessig vil du få tilbud om å la Tenerity ivareta slette prosessen.

Forebyggende rådgivning

Du får tilgang til forebyggende rådgivning om nettvett, samt veiledning angående uønsket materiale som du selv har publisert på nettet.

Forebyggende rådgivning inneholder:

  • Råd og veiledning om nettvett.
  • Råd og veiledning om barn og nettbruk.
  • Råd og informasjon om sikkerhetsinnstillinger og brukervilkår på kjente nettsider.
  • Informasjon om hvilke regler og rettigheter som gjelder for materiale som deles på nettet.
  • Veiledning i hvordan egne profiler (og tilhørende bilder, tekst, videoer) kan slettes eller skjules.

Tjenesten leveres av Tenerity. Flere detaljer finnes i det fullstendige vilkårssettet.

Online lege

Ta med deg lege når du er i utlandet

Du som har reiseforsikring i Gouda får raskt tilgang til norsktalende lege via appen Eyr.

Ved å ta legetimen over mobilen kan du snakke med legen på norsk, når og hvor det måtte passe deg når du befinner deg utenfor Norge - uten å måtte besøke et legekontor og uten å betale egenandel.

For videre informasjon om hvordan man benytter tjenesten, klikk her.

Rabatt for barn

15 % rabatt på Helårs- eller Studentforsikring

For barn som har fylt 21 år eller har flyttet hjemmefra tilbyr vi 15 % rabatt på Helårsforsikring eller Studentforsikring det første året.

Barnet må ha vært omfattet av foreldrenes Business FLEX Reiseforsikring i Gouda for å få rabatten.

For å benytte tilbudet, send beskjed til oss å oppgi koden BINO.

Rabatt - Sikkerhetstjenesten CERTA

20% rabatt på sikkerhetstjenester fra CERTA

Gouda samarbeider med CERTA Intelligence & Security om
sikkerheten når medarbeidere reiser ut i verden.

  • Uten ekstra kostnad vil alle ansatte under reisen ha tilgang til rådgivning og andre sikkerhetsrelaterte tjenester via Travel Assistance. Det kan f.eks. være som følge av en terrorhendelse, ved politisk uro eller man på annet vis befinner seg i en kritisk situasjon som krever bistand fra sikkerhetsspesialister. Les mer her
  • For våre bedriftskunder, tilbyr vi 20% rabatt på CERTAs
    skreddersydde tjenester
    Les mer om CERTA her: www.certaintelligence.com