Du kan melde saken til oss på nett så snart avreisedato er passeret, og du har fått tilbakemelding fra fly- eller reiseselskapet om hva de dekker.
Ha dette klart når du melder saken
- Informasjon om hva du får refundert av flyselskap/reisearrangør/hotell.
- Skriftlig bekreftelse på om reisen er kansellert eller om du selv har avbestilt. Denne dokumentasjonen må sendes inn når du melder saken.
Slik går du frem for å melde saken
- Ta først kontakt med reisearrangør, flyselskap, reisearrangør, leiebilfirma eller lignende for å undersøke hva du eventuelt får refundert av dem.
- Dersom reisen ble kansellert har du krav på full refusjon fra reisearrangør/ flyselskapet
- Dersom reisen ikke ble kansellert må du innhente dokumentasjon fra den du kjøpte reisen fra. Dette kan være reisearrangøren, flyselskapet og hotellet og lignende dersom du har kjøpt reise og opphold separat. Du må kunne dokumentere hvilke utgifter du sitter igjen med selv.
2. Meld saken på nett
Det er kun utgiftene som ikke refunderes av flyselskap, reisearrangører, hotell og lignende som dekkes av forsikringen.
Opplysningene du finner her på siden er forenklet og forkortet. Du finner de fullstendige vilkårene som gjelder for deg i forsikringspolisen din.