Kjøpsbetingelser og Vilkår

Bestilling, betaling, vilkår og endring av din forsikring

Når du vil bestille

Du kan kjøpe Gouda Reiseforsikrings produkter på følgende måte:

  • hos ditt reisebyrå
  • ved bestilling på www.gouda.no
  • pr. telefon eller e-post

Alle priser er i norske kroner. Det er ikke moms på forsikringer.

Ønsker du å kjøpe forsikring etter avreise fra Norge, - må du ringe vår
salgsavdeling på + 47 24 14 45 70.

Forsikring kjøpt via internett etter avreise fra Norge er å anse som ugyldig.

Når du skal betale

Betaler du med et betalingskort er du alltid sikret mot misbruk. Dette fordi du alltid har muligheten til å avvise betalingen når du mottar betalingsoversikten.

De data som du sender i forbindelse med en bestilling, og som blir betalt med et betalingskort blir kryptert med SSL (Secure Socket Layer). Gouda Reiseforsikring eller andre har derfor ikke mulighet til å se disse opplysningene. Det er det kun PBS, som har anledning til.

Beløpet for forsikringen blir først trukket når forsikringen sendes fra Gouda Reiseforsikring. Det trekkes aldri et større beløp enn det som du har godkjent ved bestillingen. I vår nettbutikk må du betale med et aktivt kredittkort (Eurocard, Mastercard, Diners eller Visa).

Vilkår

Du vil ikke automatisk få tilsendt vilkår for din forsikring i posten. Du vil finne informasjon om hvor du kan laste ned vilkår, og forsikringsbevis i mailen du mottar som bekreftelse på ditt kjøp. Dersom du likevel har behov for å få dine vilkår tilsendt må du ta kontakt med vårt kundesenter å avtale dette.

Hvis du vil endre din reiseforsikring

Endringsmuligheten gjelder kun for enkeltreiseforsikringen. Det er dessverre ikke mulig å endre Helårsreiseforsikringen og avbestillingsforsikringen, når disse først er betalt. En avbestillingsforsikring trer i kraft det øyeblikket du har betalt den.

Du har kjøpt en forsikring, men vil ikke ha den

Du har først kjøpt forsikringen når du har betalt for den. Det vil si at dersom du har bestilt en forsikring over telefon kan du la være å betale den, hvis du allikevel ikke ønsker å tegne forsikringen. Følgelig gjelder forsikringen også først når den er betalt.

Har du allerede betalt reiseforsikringen, kan du si opp forsikringen innen avreise, men du vil da bli belastet med et gebyr på kroner 300,-.

Du ønsker å forlenge din reiseforsikring

Du kan forlenge din Goudaforsikring online før avreise. For personer over 70 år gjelder egne regler, og Goudas kundesenter skal alltid kontaktes.

Forlengelser på andre selskapers reiseforsikring må gjøres ved å kontakte Goudas kundesenter. Forlengelser på andre selskapers reiseforsikring som er kjøpt via internett vil være ugyldig.

Etter avreise må alltid Goudas kundesenter kontaktes.

Forlengelser kjøpt via Internett etter avreise fra Norge vil være ugyldige.

Du kommer hjem før du har planlagt

Hvis du kommer hjem før du har planlagt og dermed har en forsikringspremie tilgode, har du muligheten til å få igjen en del av premien. Vi tar et gebyr på kroner 300 for denne servicen. Minimumsbeløp for refusjon er kroner 100,- Oppsigelsen skal skje skriftlig før utløpet av forsikringsperioden. Som dokumentasjon trenger vi kopi av din retur billett eller boardingkort.

Hvis du ikke er fornøyd

Hvis du ikke er fornøyd med den behandling som du har fått hos Gouda Reiseforsikring bør du i første omgang kontakte oss direkte. Dreier det seg om en saksavgjørelse hvor det ikke er mulig å oppnå enighet, har du mulighet for å klage til:

Finansklagenemnda
Postboks 53 Skøyen
0212 Oslo

Tlf. 23 13 19 60.

Persondatapolitikk

Her vil vi fortelle deg hvilke opplysninger vi registrerer når du besøker vår internettside og evt. handler hos oss - og vi vil fortelle deg, hvorfor vi gjør det.

Vi vet, hvor du kommer fra...

Loggstatistikk er et statistikksystem som samler informasjon som gir et statistisk bilde av hvor mange besøkende en hjemmeside har, hvor de kommer fra, hvor de kommer inn på siden, og hvor de går ut. Gouda Reiseforsikring bruker statistikken til løpende å forbedre hjemmesiden og dens funksjoner. Statistikken gir oss bedre kjennskap til våre brukere, og den er dermed med til å øke brukervennligheten for deg som kunde.

Når du kjøper en forsikring, skal du opplyse om følgende

  • navn
  • adresse
  • telefonnummer
  • e-post

Du har mulighet til å oppgi ditt personnummer. Dette er selvfølgelig valgfritt, men vi anbefaler at du fyller dette inn for din egen del. På den måten sikrer vi deg best mulig hjelp dersom du skulle havne i en situasjon hvor du ikke har tilgang til dine forsikringspapirer. Dette fordi vi ved hjelp av ditt personnummer lettere kan finne deg i vårt system.

Vi har bruk for dine personalia slik at vi kan sende deg forsikringsbekreftelsen samt at vi bruker dette til å finne deg i vårt system, hvis du skulle få en skade under din reise. Personopplysningene lagres hos Gouda Reiseforsikring i ti år, deretter slettes opplysningene. Etter at du - etter at du har valgt forsikringstype - taste inn opplysninger om din reise:

  • avreise- og ankomstdato
  • om du ønsker forsikring for Verden eller for Europa
  • hvilken dekning du ønsker (super eller standard)

Når vi samler inn dine opplysninger, skjer det alltid etter ditt samtykke, slik at du er informert om hvilke opplysninger som innsamles og hvorfor. Alle ansatte i firmaet har adgang til de opplysninger som er registret, da vi ikke oppbevarer kundeopplysninger kryptert. Vi gir naturligvis ikke opplysningene til tredjemann, og det registreres ingen personsensitive opplysninger.

Du har alltid rett til å komme med synspunkter og innvendinger på registreringen. Likeledes har du rett til å få vite hvilke opplysninger vi har om deg. Disse rettighetene har du etter persondataloven, og henvendelse i forbindelse med dette rettes til Gouda Reiseforsikring via e-post: post@gouda.no

E-markedsføring

Gouda Reiseforsikring bruker ikke personopplysninger til utsendelse av e-post, om ikke du har krysset av på at du ønsker å motta nyhetsbrev.

Kontakt Gouda

+47 24 14 45 70

gouda@gouda.no

skade@gouda.no